Apa yg hendak dicari?

Selasa, 14 Mei 2013

Nice Chingu #_# (kisah benar)


14.5.2013 (di sekolah)
= dalam pukul 12 rasanya....tengah khusyuk baca buku yang nak exam pukul 1.30p.m tadi tiba-tiba dengar ada orang panggil...

fikri : su...su..su...

apa la dia ni nak...lalu aku menoleh ke belakang....baru je separuh toleh...

Azim : jangan su...

tanpa menhiraukan kata-katanya aku pun toleh ke belakang...spriiittt...

fikri : happy befday

aku : (kurang asam punya budak) kata aku dalam hati sambil mengelap muka dan cermin mata yang basah disembur air....lalu aku pun bangun..."Woi...befday aku lambat lagi la...""aku report dekat anisah"

fikri : jangan su....

Kemudian aku pun mengambil botol air mineral ku dan melonggarkan sedikit penutupnya....lalu... zappp...

aku : padan muka...haha...puas hati aku....

fikri : huih...habis basah baju aku...kalau nak renjis aku pun renjis la masa aku mati nnti kat kubr aku....tak pun masa aku kahwin nanti ke....

aku n kawan2 lain : hahaha.....

Tu la al kisahnya...tu la...padan muka sembur lagi air kat aku...kang dah kena...tu la ang tak tau yang aku banyak pengalaman curuh-curuh air kat orang ni....

# # # # # # # # # #

abaikan tarikh tu....lupa nak setkan

14.5.2013 (di rumah )
= 3 lebih...semasa sedang makan....

ayah : dik ni ada kat ang ni...

aku : kad? ('aik..x siap aku...aku x dak masuk apa2 pun...GA pun' fikirku dengan dahi yang bekerut) kad apa?

ayah : nak..tengok sendiri

aku : la....haha....hari jadi adik lambat lagi pun...

haha...rupa-rupanya kad befday ni dari kedai cermin mata yang baru aida buat masa 28.1.2013...disebabkan cermin matanya lama pecah diduduk oleh adikku...huhu....

Apa-apa pun terima kasih kepada semua yang mengingati tarikh lahir aida....Terima kasih sangat - sangat.....

3 ulasan:

nadiatul najwa berkata...

untungla ade orang ingat befday ang... aku jugak yg merana xde sape pun ingat befday aku...huhuhu :(

Hatimi Tahirruddin berkata...

wah pakar simbah menyimbah air ye...hehehe....awalnya dapat kad birthday tu aida?

Aida Adnan berkata...

Najwa : xpe2...tu semua ada hikmahnya...

Hatimi Tahirruddin : haha...boleh dikatakan ye laa...hehe...
a'a...awal sgt kad tu smpai...haha

Gift Form Timizero